Sveriges bästa e-handelssajter enligt InternetWorld

Idag publicerade InternetWorld en lista med Sveriges bästa e-handelssajter. På första plats ligger Sportamore som satsat mycket på att bygga upp content till sin e-handelssajt. Det blir allt viktigare för e-handlare att inte enbart leverera tydliga produktbilder och välskrivna produkttester utan också att skapa content; ett värdefullt och inspirerande innehåll för läsarna som manar till köp. Det modebloggarna har gjort i tio års tid har e-handlarna insett att de kan skapa själva eller med hjälp av influencers.

På andra plats finns Skincity som sedan starten varit otroligt duktiga på att engagera influencers och att skapa en trovärdighet genom sina professionella rekommendationer. Sajten är snygg, kundservicen i toppklass och Skincity levererar bra content i den egna bloggen men också i de olika sociala medierna och i Nyhetsmorgon på TV4.

På tredje plats finns Nelly som tidigt använde bloggarna som marknadsföringskanal. ”Personalisering av startsidan och nya sätt att jobba med innehåll är två av årets nyheter hos Nelly”, skriver InternetWorld.

6 tips från Optimal Ehandel

  1. Bygg upp content till din e-handel. Har du inte möjlighet att skapa allt själv – ta hjälp av influencers.
  2. Riktigt bra kundservice är en konkurrensfördel och kan omfatta allt från mail, telefon, chat och smidiga returer till snabba svar i sociala medier.
  3. Personalisera startsidan, tacksidan och nyhetsbrevet.
  4. Satsa på sociala medier och nätverka med kunder och influencers.
  5. Omnikanal är en stor trend – vilka möjligheter finns för dig?
  6. Livesändningar via t. ex. Facebook och Periscope är en stark trend inom sociala medier – hur kan du som e-handlare använda det i din verksamhet?

Käthe Nilsson, Optimal Ehandel

 

Lämna ett svar